-->

Adım Adım Bayram Temizliği Nasıl Yapılır?

bayram_temizligi

Bayram temizliği her kadının senede 2 kez Ramazan ve Kurban bayramı öncesi yaptığı detaylı temizliğe denir. Bayram temizliği nasıl yapılır? makalemizde bu temizliği yaparken dikkat etmeniz gereken püf noktalarına yer verdik.


1. Adım
Bayram temizliğine başlarken yapmanız gereken ilk şey dağınıklığı toplamak olmalıdır. Odada çevrenize bakın eski gazeteler, çocukların etraftaki giysileri vb gözü yoran, fazlalık tüm eşyaları ortadan kaldırmakla işe koyulun. Şunu asla unutmayın eviniz ne kadar temiz olursa olsun şayet dağınıksa bu temizlik pek bir anlam ifade etmeyecek, eviniz kirli ve bakımsız gözükecektir.


2. Adım
Temizlik yaparken birden tüm odaları temizlemeye çalışmayın. Sırayla birini bitirip diğerine öyle geçin. Mümkünse evladınızdan, kız kardeşinizden, annenizden yardıma gelmesini talep edin, bayram temizliği büyük temizliktir ve tek başına yapılması kişiyi yorar.


3. Adım
Oturma odasını temizlemekle başlayabilirsiniz. Camları silin, yerleri süpürün, tozu alın, perdeleri çıkarıp yıkamaya koyun, halılarınızı nemli bezle kirini alın.


4. Adım
Yatak odası ve evin diğer odalarını bildirdiğimiz şekilde temizleyin.


5.Adım
Geldik, bayram günleri için en önemli yaşam alanına, misafir odaları bayramda daha bir özel anlam ifade eder, çünkü konukları bura ağarlarsınız.Misafir odasında ise yapmanız gerekenler, öncelikle etraftaki ıvır zıvır gereksiz eşyaları kaldırın, odanın ferah ve geniş gözükmesini sağlayın, daha sonra koltukları çekerek tüm odayı güzelce süpürün, süpürünce tozlar havalanacağından, önce süpürmek sonra toz almak daha mantıklıdır. Süpürürken camlarınız açık olsun ev havalansın. Süpürme işlemi için sulu süpürgeler idealdir, tozu suya hapsedip etrafa yayılmasını önlerler.
Süpürme işleminiz bittikten sonra toz almaya geçebilirsiniz. Odanın lambasından, konsola kadar tüm odanın tozunu alın. Halıları silin. Çeyizden çıkardığınız dantel takımlarla vitrini, misafir odasındaki masayı süsleyip şık bir oda görüntüsü yakalayın.
Misafir odasında işimiz bitti.


6.Adım
Mutfağa geçin, mutfak perdelerini çıkarıp yıkamaya koyun, bardakları, tabakları yerli yerine koyun, bulaşık makineyi boşaltın, mutfağınızı da silip süpürün.


7.Adım
En son temizlik yapmanızı tavsiye ettiğimiz yerler mutfak ve daha sonra tuvaletle banyolardır, çünkü buralar sık kullanıldığından çabuk kirlenir ve kirli bir tuvalet misafirlerinize mahçup olmanıza neden olabilir. Tuvalet temizliği için alafranga veya alaturka hangi tuvaleti kullanıyorsanız,klozetin içini tuvaletlere özel deterjanlarla güzelce temizleyin, banyonuzu fırçalayıp, yıkayın. Şampuanları, saç kremlerini, sabunları ortalıktan kaldırıp çekmecelere yerleştirin, en son misafir havlularını da hazırlayıp, banyodan çıkın.


8.Adım
Tüm ev temizlendi şimdi sıra kapının önüne geldi, kapınızın önüne göz atın, sizi rahatsız eden ne varsa ortadan kaldırıp çekmecelere yerleştirin, kapının önünde eski ayakkabılar,terlikler nahoş bir görüntüye neden olacaktır. Kapınızın önündeki merdivenleri silip, merdivenlere kilim yahut paspas sermeniz daha derli toparlı bir ev izlenimi verecektir.
işte temizliğimiz bitti, şimdi kendinşze bir yorgunluk kahvesi yapıp keyifle yudumlayabilirsiniz!



YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları bizkadinlaricin.com’a aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece bizkadinlaricin.com tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.



 





YAZININ DEVAMI ==> Adım Adım Bayram Temizliği Nasıl Yapılır?
Adım Adım Bayram Temizliği Nasıl Yapılır?
Adım Adım Bayram Temizliği Nasıl Yapılır?
LihatTutupKomentar